Satın Alma Süreci

Satın alma süreci; ihtiyaçların doğru belirlenmesi, kaynakların verimli kullanılması ve şeffaflığın sağlanması amacıyla yürütülmektedir. Tüm işlemler ilgili mevzuat çerçevesinde, zamanında ve izlenebilir biçimde gerçekleştirilmektedir.

Amaç ve Kapsam

Üniversitemizin idari ve mali ihtiyaçlarının karşılanması için yapılan tüm mal ve hizmet alımlarını kapsar.

İşleyiş Adımları

  1. İhtiyacın ilgili birim tarafından belirlenmesi
  2. Talep formunun hazırlanması ve onaylanması
  3. Piyasa araştırması ve tekliflerin alınması
  4. İhale veya doğrudan temin yönteminin belirlenmesi
  5. Sözleşmenin yapılması ve sürecin tamamlanması

Sorumlular

  • Satın Alma Şube Müdürlüğü – sürecin yürütülmesinden sorumludur
  • Daire Başkanlığı – nihai onay ve kontrol merciidir

İlgili Mevzuat

  • 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
  • 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu
  • Üniversite iç yönergeleri ve talimatları

Formlar ve Belgeler

Kanıtlar

Sürecin şeffaflığını göstermek amacıyla rapor, tutanak ve belgelerin özet versiyonları burada paylaşılmaktadır. (Kişisel veriler gizlenmiştir.)

Performans Göstergeleri (KPI)

  • Ortalama satın alma süresi (gün)
  • Hatasız işlem oranı (%)
  • Tedarikçi memnuniyeti (%)

Son Güncelleme: 16.09.2025

16.09.2025